Subscribe to my full feed.

24 Ocak 2008 Perşembe

ATIŞTIRMALIK TUZLU KURBİŞLER ve DOĞUMGÜNÜMDEKİ EN GÜZEL SÜPRİZ


23 ocak 2008 doğumgünümdü....35 e bastım ...kütür kütür.....Göz açıp gidiyor da hayat bir ara vermeden ,biraz bile dinlenmeden..Sana sormadan,müsade istemeden....Bazen kahkahalarla boğulurken bazen gözyaşlarına dur diyemiyorsun...Umarım bu senem ve bundan sonraki yıllarım yüzümde acılarımın bıraktığı kalın çizgiler bırakmaz.Hep mutlulukların çizgileri kalır yüzümde beni hatırlayanlarında aklında....
Çarşamba sabahı herzaman ki gibi kalktım...Bir gün önce kahvaltımızı beraber edip hasret giderdiğim canım arkadaşım Sedam aradı ....Doğumgünümü kutladı..5 dakika sonra kapı çaldı amanın oda ne Sedam kapıda...Elinde kendi elleriyle yapmış bu inanılmaz lezzetli pasta ve hediyesiyle...İnanın uzun zamandır hiç böyle güzel bir süpriz yapılmamıştı bana....Beraber kahvaltımızı edip pastamızı yedik....Çok güzel bir doğumgünü sabahı oldu bana...Sedam bunu çok kez sana söyledim ama bunu bir kere daha söylemekten kıvanç duyuyorum....Sen benim kazandığım en kıymeti dostlardansın....Senle bir çay muhabbetinden bile çok zevk alıyorum...İyi ki varsın..İyi ki hayatımdasın.....Herkesin hayatında senin gibi bir arkadaşı ,dostu olması lazım.....Kocaman kocaman sevgilerimle canım benim......
Bu hafta ayrıca Ecem çok hastalandı.O yüzden bu hafta hep evdeydik.Ecemin sınıf arkadaşlarının güzel annelerinden 8 tanesiyle 15 günde bir yaptığımız buluşmamızada gidemedim tabikiii.Çarşamba günü Seda gittikten sonra açtım bilgisayarı bu canım arkadaşlarım bana pasta yapıp kameradan doğumgünü kutlayıp mum üflediler...Beni sonunda ağlattılar.Arka arkaya süprizlerle başlayan doğumgünüm canım kızım ve eşimin,annemin,babamın,kardeşimin süprizleriyle tamamlandı...HEPİNİZİ çok ama çok seviyorum...İyiki bu güzel arkadaşlara ve aileye sahibim.Daha başka hayattan ne ister ki insan....
















Tuzlulara karşı ayrı bir sempatim vardır...Hele böyle atıştırmalıklar olunca başka bir severim....Benim hiç birşey sevmeyen canım kızım bile daha fırından çıkarmadan fırın tepsisinden yedi bu tuzlululardan....

İşte tarifi......


  • 1 margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)

  • 1 tatlı kaşığı şeker

  • 1 tatlı kaşığından biraz fazla tuz (tuzlu olduğu için şekerle aynı miktarda konmaması için )

  • 1 yemek kaşığı sirke

  • 1 yumurta sarısı

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 tatlı kaşığından biraz fazla mahlep

Eline yapışmayacak hamuru elde edene kadar yavaş yavaş un ilave edilir.Yanlız hamur çok sert olmayacak yuvarlanabilir bir kıvamda olucak....


İstediğiniz şekil verilecek...Üstüne yumurta sarısı ve susam,çörekotu,haşhaş ile süslenicek...



14 yorum:

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Canım benim iyki doğmuşsun iyiki blog açmışsın iyiki tanışmışız :) İki gün çok güzel kahvaltıyla başladım güne çok teşekkür ediyorum hem kahvaltı hem sohbet harikaydı özlemişiz birbirimizi arayı bu kadar uzatmayalım artık. Kurabiyeler nefis görünüyor Ecem bile yediyse süperdir ellerine sağlık canım benim

Hilal KAYA dedi ki...

iyi ki doğdunuz, sevdiklerininle birlikte uzun ve sağlıklı nice senelere...
blogumu ziyaretiniz için çok teşekkürler..
bu arada blogunuz ve yazılarınız da çok keyifli ve sizin şu cafe hayaliniz var ya benim de en büyük hayalim, emekli olur olmaz açmak istiyorum öyle bir yer ama daha çooook var:( şimdilik sizin cafede çalışsam olmaz mı:))
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım sedam......canımsınnn...başka ne diyim....yemeğe gelicem yemeğe makarna yiciiiiizzzz:))))

Bende mutlu oldum ziyaretinizle...ne demek her zaman çalışan yetenekli güzeller hanımlara kapımız açık...buyrun gelin :))))

Adsız dedi ki...

Tanışmıyoruz ama doğum gününüz kutlu olsun.Pasta tam bana göre bol çikolatalı.Ellerinize sağlık.sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Handecimmmmmmmmmmmmmm,
Canım mutlu yıllar...Sağlıklı, sıhhatli, mutlu, huzurlu ve tüm sevdiklerinle birlikte geçireceğin daha niceeeeeeeeeee seneler diliyorum cana canım benim...
Öpüyorumm...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

arkadaşım doğumgünün kutlu mutlu olsun:)
Pastan tuzlu kurabiyen hepsi nefis ellerine sağlık cnm..
yanaklarından sevgiyle öptüm seni:)
iyiki doğdun handeeeeeeeee:D

sarımutfak-hande dedi ki...

adaşım nice senelere doğum günün kutlu olsun.harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık
öptüm

Aybike Ceylan dedi ki...

Hande'cigim,
Nice mutlu, saglikli ve guzel gunlere tum sevdiklerinle beraber.
Guzel bir hafta sonu diliyorum.

ozlemhan dedi ki...

canım doğum günün kutlu olsun sevdiklerinle beraber uzuun sağlıklı huzurlu yıllar diliyorum canım pastada harika görünüyor bu arada

ebrulitatlar dedi ki...

Hande'cim yaş 35, yolun yarısına gelmisşsin. Ne çabuk geçiyor değilmi yıllar. Doğumgününde kutlu, mutlu olsun canım. Nice senelere sevdiklerinle birlikte olman dileğiyle.
Pastanda nefis olmuş. Sedoşun ellerine sağlık. Böyle güzel yürekli bir arkadaşın olduğu için çok şanslısın. Sevgiler, güzel ve huzurlu bir hafta dilerim..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Hande'ciğim,

Doğum gününü geç de olsa kutlar, nice uzun seneler dilerim.

Pastan ise çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle,

Eya dedi ki...

Handeciğim...

Bende doğumgününü kutluyor kucak dolusu sevgiler gönderiyorum...

zehra

Gönül dedi ki...

yeavrımmm doğum günün kutlu olsun öpüyorum ee noldu senin dietttt seda bozmuş valla karışmam yok öle pasta yemek falan mmmm cıssss vallaaaaa.hade bakalım nice yaşlara...sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Nice sağlıklı ve güzel yaşlara Hande'ciğim.DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM..
Seda'cığımında ellerine sağlık.Pastan çok nefis görünüyor..
Kurabiyelerinde çok nefis ayrıca Hande,ellerine sağlık canım..

Mutlu bir hafta diliyorum..

Sevgiler