Subscribe to my full feed.

25 Aralık 2012 Salı

YILBAŞI MEZELERİ...

Yılbaşına sayılı günler kala hazırlıklar başladı.Evler süslenmeye,sofralar için konseptler yaratılmaya,davetiyeler hazırlanmaya hatta giyilecekler düşünülmeye eksikler alınmaya başladı.Ben de hazırlıklar için bir kaç meze tarifi vermek istiyorum.
Sofram yılbaşında hazırlanmiş bir sofra değil tabiki :)Ama çok yakında hazırlanan bir sofraydı.Fikir olsun istedim....
İlk mezem :ACILI EZME
Acılı ezme malzemeleri kaliteli ve kararında kullandıktan sonra çok lezzetli bir mezedir. Acılı ve acısız biber salçası,domates salçası,iri dövülmüş ceviz,nane,sarımsak, zeytinyağı ve kimyon,pul biber,karabiber.Gerekli malzemeleri istenilen kadar birbiririne karıştırılarak elde ediyoruz.Aslında standart bir tarifi yok ama 2 kaşık kadar acı ve 1 tatlı kaşığı biber salçası ve domates salçası ile karıştırmaya başlayıp diğer malzemeleri ağız tadına göre ilave edilir.Cevizi bol olursa daha lezzetli oluyor. İkinci mezem: HAYDARİ
Haydarinin ana malzemesi süzme yoğurt.Bol sarımsak ve dereotu veya kuru nane.Maksat yoğurdu fazla karıştırıp sulandırmadan karıştırmak kolay fakat lezzetli bir mezedir. Üçüncü mezem :Humus
Humusu hazırlamak için bir gün öncede nohutu ıslayıp haşlamanız gerekli.Daha sonra karıştırcınıza yada robotunuza 2 avuç kadar nohut,tahin,kimyon ,limon suyu,sarımsak ekleyerek bir püre halini almasını sağlayın.Çok katı ise içine tahin ve hatta çok katı ise biraz limon suyu ile açın.Ağıza bol tahin ve kimyo tadı gelmeli.Malesef size ölçülü yazamıyorum çünkü hiç bir zaman ölçülü yapmadığım için bu şekilde tarif ediyorum... Dördüncü mezem :Kırmızı biberli,mantar salatası.
Eğer vakit sıkıntısı içinde hemen bir meze yapmanız gerekiyorsa işte o meze bu meze :)1 kavonoz közlenmiş biber,1 kavanoz mantar,1 kavanoz salatalık turşusu,1 kutu haşlanmış mısır,taze soğan,maydonoz,dereotu,bol limon ve zeytinyağı.Hepsini küp küp doğrayıp sosluyoruz.

10 yorum:

pembe makara dedi ki...

Merhabalar Hande Hanım öncelikle yenilenmiş hali ile bloğunuz çok hoş olmuş:)Mezeler de güzel alternatifler olmuş.sağlıkla kalın:)

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim .Ziyaretiniz ve güzel sözlerinizle her zamanki gibi mutlu ettiniz sevgiyle kalın...

Alyaminahome dedi ki...

Handem MaşAllah sana ne zengin ve şık bir masa ellerine sağlık canım.Közbiber ve mantarla yapılan mezeyi hiç yapmadım, çok lezzetli görünüyor deneyeceğim.Sevgiler canım

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi sevdiğim şeyler
ellerine sağlık sofrada güzel canım

Pembe Yastık dedi ki...

Gözlere şenlik nefis bir masa hazırlamşsın :)

Unknown dedi ki...

Ay ne güzel ne güzel bugün dışardaydım eve geldince bu güzel yorumlarınızla karşılaştımm.Mutlu oldumm çok çokk teşekkür ederimm...İlknurum,adaşım Handem,pembe yastığım teşekkürlerr.....

Canan Demirbağ dedi ki...

Masa mezeler herşey harika ellerinize sağlık.sevgiler:))

Unknown dedi ki...

Canancığım teşekkürler ziyaretin ve güzel sözlerin için sevgiler....

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Bunlar ilac oldu ilaaacccc:) Bu aralar cok misafirimiz geliyor yurtdisindan, ne yapsam diye dusunup duruyordum herdefasinda, Bugune kadar nerelerdeydin sen yahu:))
(Yurtdisindan deyince hep amcam geliyor aklima; yurtdisinindami yurt disisi var demisti bana bir defasinda da cok gulmustum)

Unknown dedi ki...

gelir gelmez beni yorumlarınla mutlu ettin çok teşekkür ederim..ben buralardaydım uzun zamanlardaydım ama çakışamamışız sanırım...hoşgeldinn sefalar getirdin.......