Subscribe to my full feed.

31 Mart 2008 Pazartesi

Mısır ekmeği




Düzenli olarak tarif ekleme isteğim hep bir sebeple sekteye uğruyor.23 nisan hazırlıkları için okula gidip gelmekten zaman sıkıntısı çekiyorum ve bazı şeylerden feragat etmek sorunda kalıyorum bunların içinde malesef ki blogumda oluyor genelde.Bugün bir ara buldum ve ik şey tabii ki blogumu güncellemek oldu.Bu aralar güncelleme zamanlarımın araları biraz uzun olacaktır affola.....


Mısır ekmeği karadeniz sofrasının en baş öğesidir.Mısır ekmeği hem sıcakken hemde soğuğunca pek lezzetlidir.Size vereceğim bu tarif silah çıktı metlik bozuldu diyenlere bire bir tarif olucak ,ekmek makinasında değil bire bir fırında yapılmıştır.Tarif için Gönül ablama ve Ayten ablama tekrar teşekürü borç bilirim :)Tekrar yapsakta yisek :)






  • 1/2 paket yaş maya


  • 500 gr. mısır unu


  • 250 gr beyaz un


  • 2 tatlı kaşığı tuz


  • Önce yaş maya ılık su ie eritilir sonra bütün malzemeler ılık su ile yoğurulur.Çok katı olmayan hafif kek hamuru kıvamında bir hamur olacak.Yani biraz sıvı bir hamur.Fırını ısıtmadan 2-3 saat kadar mayalanmaya bırakılacak.


  • Sonra 200 derece fırında pişirilecek.Mümkünse yanında karalahana dolaması,hamsi,mıhlama yada dilpeynirini sarıp sarıp sıcak sıcak yenecek :))))


Sağlık ve afiyetle.....





Bu arada Bakırköy ve civarında oturanların pasta malzemesi temini için biliyorsunuz daha önce de bahsettiğimiz Nalan hanım ve Osman Bey bir blog sayfası açtılar ziyaret ederseniz ne var ne yok görebileceksiniz...
http://ustalarpasta.blogcu.com/



12 yorum:

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Pek severim mısır ekmeğini hele yanında dedeğin yiyecekler olursa of of hemde ne yerim ellerine sağlık cancağazım nefis görünüyor
Sevgilerimleeee

SOFRAOZLEMİ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
SOFRAOZLEMİ dedi ki...

oh hele şükür bir tARİF..
gelip gidip sayfana bakıyorum
sık sık..tarif olmayınca üzülüyordum..şimdİ sevindim:)
ellerine sağlık cnm benim ..nefis olmuş..hele o ortadan çatlayışı yokmu sıcak sıcak yeme isteği uyandırdı bende:)
sevgiler..

Melek* dedi ki...

mısır ekmeği yoğurtla çok güzel gider ben hamileyken mısır ekmeği çekti canım yoğurtla birlikte:) ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Hande'cigim, ne guzel gorunuyor, uzanip bir parca kopariveresim geldi, sevgiler ve guzel bir hafta diliyorum.

ebrulitatlar dedi ki...

Hande'cim ne kadar güzel görünüyor ekmek. Mis gibi. Bende yoğurtla yemesini çok severim. Olsada yeseydik şimdi. Ellerinize sağlık. Sevgiler, selamlar..

sarımutfak-hande dedi ki...

eline sağlık nefis görünüyor adaşım annem pek sever
öptüm canımcım
kendine iyi bak

sarımutfak-hande dedi ki...

adaşım 19 nisanda zeyneple buluşuyoruz.gelmek istermisin.

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım http://birdemliksohbet.blogspot.com bloguna sahip sevil arkadaşımız en güzel pasta yarışması düzenledi 61. tarif benim oyunla desteğini bekliyorum.sevgiyle kal şimdiden teşekkürler..

mutfakgunesi.blogcu.com

gülizar dedi ki...

Ellerinize sağlık,güzel bir hafta sonu dileğiyle...

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Mısır ekmeğine bayılırım.Deneyebilirim tarif kolay görünüyor.O yaptığınız sıcak ekmeğin üzerine tereyağı sürmediyseniz hakkını verememişsinizdir benden söylemesi :)Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

çok uzun süre önce yapmıştım bu mısır ekmeğini :)ama benim baba tarafım karadenizli tereyağımız trabzon tereyağıydı sürülmezmi tereyağ :)sevgiler.